Autor Wiadomość
ASBA
PostWysłany: Pią 9:50, 24 Wrz 2010    Temat postu: Edukacyjne zagrożenia dla naszego mózgu.

Edukacyjne zagrożenia dla naszego mózgu.

Współczesna kiepska edukacja oraz komputeryzacja i internet niosą zagrożenia, ktore omówiliśmy TU
ASBA
PostWysłany: Pią 13:10, 23 Lip 2010    Temat postu: Mapy Myśli - studiowanie z wykorzystaniem synestazji.

MAPY MYŚLI - łatwiejsze studiowanie (nauka) z wykorzystaniem synestazji i naturalnych zdolności mózgu.

Synestazja - równoczesne postrzeganie poprzez zmysły.
patrz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Synestezja

JAK WYGLĄDA MAPA MYŚLI ?



Zasady jakimi powinniśmy się kierować tworząc mapę myśli, wg Tony’ego Buzana:
    Na środku kartki narysuj związany z tematem obrazek składający się z minimum trzech kolorów.
    Używaj obrazów i symboli na całej mapie.
    Najważniejsze słowa powinny być najsilniej oznaczone.
    Przy jednej linii może się znajdować tylko jedno słowo lub rysunek.
    Nie twórz linii dłuższych, niż samo słowo/rysunek.
    Używaj różnych wielkości i stylów liter.
    Używaj wielu różnych kolorów.
    Daj się ponieść swojej wyobraźni - twórz nawet mapy najbardziej abstrakcyjne.
    Wykreuj swój własny styl tworzenia map myśli
    Umieszczaj na mapie myśli nie tylko same fakty, ale także problemy, skojarzenia, etc


TECHNIKA KREŚLENIA MAP MYŚLI.
tutaj: http://www.eioba.pl/a70032/kreslenie_map_mysli_organiczna_technika_studiowania

MNEMOTECHNIKI.
więcej: http://www.eioba.pl/a70029/mnemotechniki
[/img]
ASBA
PostWysłany: Czw 13:13, 22 Lip 2010    Temat postu: Mózg - jego obecne i przyszłe możliwości.

CO POTRAFI MÓZG.
Podam przykłady współczesne.
"Michelle Mack ma tylko prawą połowę mózgu a mimo to żyje jak normalna kobieta, mówi, skończyła szkołę i ma dobrą pamięć.."
Więcej: http://tiny.pl/hmjfj
Dużo więcej: http://tnij.org/fqev

I jeszcze przykład człowieka, żyjącego normalnie tylko z niewielkim fragmentem mózgu: http://www.eioba.pl/a77571/czlowiek_bez_mozgu_zyje_we_francji

I co to oznacza ? Moim zdaniem tyle, że nie powinniśmy zbytnio brać sobie do serca fizycznych ograniczeń, zwłaszcza wtedy, gdy mamy cały mózg na miejscu !

KOLEJNY FASCYNUJĄCY PRZYKŁAD.
A co do naszego ograniczonego postrzegania funkcji mózgu, podam taki przykład (str. 75-76 polskiego wydania w/w książki pt. "Odpowiedź")
Wspomniano tam o neurologu z Uniwersytetu Wisconsin, który dla niewidomej śpiewaczki zaprojektował .. urządzenie pozwalające widzieć dyrygenta ..językiem !!!
Tak, tak..
Obraz dyrygenta z kamery netowej , przetworzony na sygnał dostarczał do siateczki na języku, a tam poprzez receptory języka trafiał do mózgu.

Człowiek potrafi dużo więcej ( i jego zmysły) niż myślimy, w tym mieści się też "kreowanie rzeczywistości" poprzez naszą podświadomość.

PRZEKROJOWO O MÓZGU.
Interesujący , bogato ilustrowany wykład Włodzisława Ducha profesora fizyki teoretycznej i informatyki stosowanej, kognitywisty ; zajmującego się także neurobiologią, informatyką neurokognitywną i filozofią umysłu.:
http://www.fizyka.umk.pl/~duch/Wyklady/Mozg/04-rozwoj.htm


Szczególnej uwadze polecam akapit 4.5. Niedawna i przyszła ewolucja mózgu i umysłu, znajdujący się pod koniec strony i zawarte w nim pytania oraz odesłania do eksperymentów i badań.

I JESZCZE TO.
http://www.fizyka.umk.pl/~duch/Wyklady/Mozg/05-1-dwie_polkule.htm

a tu tak dla ciekawości jakie ma znaczenie płeć i mózg:)
http://www.fizyka.umk.pl/~duch/Wyklady/Mozg/05-3-plec.htm

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group