www.innapolska.fora.pl
POLSKA oraz POLACY - NASZ WYMARZONY i ZARAZEM REALNY ROZWÓJ.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.innapolska.fora.pl Strona Główna
->
Przyjazny Pieniądz (systemy rozliczeń) bez lichwy.
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
O FORUM.
----------------
ZAPRASZAMY ! :)
LEPSZY SYSTEM FINANSOWY. POZYTYWNE PRZYKŁADY.
----------------
Przyjazny Pieniądz (systemy rozliczeń) bez lichwy.
SPRAWY POLAKÓW. WYMIANA WIEDZY. POMYSŁY, PRZYKŁADY.
----------------
Co z tą "służbą" (biznesem?) zdrowia. Lecz się sam ?
Kiedy (nie "czy") ZUS zbankrutuje? I co dalej ?
Gdzie i jak Polacy mają mieszkać ?
Polskie interesy.
SAMOROZWÓJ. CO MOŻEMY ZROBIĆ DLA SAMYCH SIEBIE.
----------------
Nowe możliwości rozwoju człowieka.
WARTE UWAGI.
----------------
Media
Ciekawe strony - linki
FAKTY O ZNANYCH I NIEZNANYCH.
----------------
Kontrowersyjni
Wybitni nieznani
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
ASBA
Wysłany: Czw 16:17, 15 Lip 2010
Temat postu: KREDYT SPOŁECZNY.
KREDYT SPOŁECZNY
- model w którym próbuje się sprawić by emisja pieniądza zależała nie od banku, lecz od każdego poszczególnego podmiotu który zobowiązywał by się wykonać coś użytecznego: emisja pieniądza zależała by od robotnika, przedsiębiorcy, biurokratycznego menedżera.
źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kredyt_spo%C5%82eczny
Autorem koncepcji był szkocki inżynier
Clifford Hugh Douglas
(1879-1952).
Znamienne są jego słowa:
"
„Władza pieniądza nie chce i nigdy nie chciała ulepszenia systemu pieniężnego. Tarcia społeczne, wojny i sabotaż to jest dokładnie to, czego ona chce."
za:
http://www.bibula.com/?p=2541
TRZY PROPOZYCJE.
Douglas postulował by:
1. Środki zakupu w rękach ludności danego kraju powinny być stale równe sumie cen na dobra konsumpcyjne wystawione w tym kraju na sprzedaż; i te środki zakupu powinny być anulowane z chwilą zakupu dóbr konsumpcyjnych.
2. Kredyty potrzebne do sfinansowania produkcji nie powinny pochodzić z oszczędności, lecz powinny być nowymi kredytami odnoszącymi się do nowej produkcji; i powinny być wycofywane jedynie w zależności od powszechnego wzrostu wartości.
3. Rozdział środków zakupu pomiędzy jednostki powinien stopniowo coraz mniej zależeć od zatrudnienia. To znaczy, że dywidenda powinna stopniowo zastępować płace i pensje.
Więcej na ten temat Jacek A. Rossakiewicz :
http://forum.evot.org/viewtopic.php?p=1600
Autor zaangażowany jest w projekt
http://www.demokracja-finansowa.pl/
INNE PUBLIKACJE
W tym kontekście warto przeczytać
Richard C. Cook "Reforma monetarna - czyli jak narodowy system pieniężny powinien działać"
źródło:
http://www.barter.org.pl/cook.php
też ciekawe:
http://many5.w.interia.pl/
JAK WDRAŻANO KREDYT SPOŁECZNY.
Social Credit of Alberta - to partia powstała we wczesnych latach trzydziestych XX wieku w kanadyjskiej prowincji Alberta, założona przez pastora Williama Aberharta. Wygrała wybory do Parlamentu Alberty w 1935.
Zgodnie z założeniami kredytu społecznego, Aberhardt, jako premier Alberty rozpoczął emisję bonów kredytowych – Prosperity Certificates.
Akcja została zatrzymana orzeczeniem Sądu Najwyższego.
Aberhardt zmarł w trakcie sprawowania urzędu i został zastąpiony przez Ernesta Manninga, który utrzymując nazwę partii, zmienił jej program na... liberalny.
KREDYT SPOŁECZNY - SYSTEM EKONOMICZNY akceptowany przez Kościół Rzymsko-Katolicki.
Źródło:
http://michaeljournal.org/KOMISJI.htm
Wkrótce po opublikowaniu przez C. H. Douglasa jego pierwszych prac na temat Kredytu Społecznego, bankierzy zrobili wszystko, co było w ich mocy, żeby uciszyć i przekręcić doktrynę Douglasa, ponieważ wiedzieli, że Kredyt Społeczny zakończyłby ich kontrolę kreowania pieniędzy.
Kiedy Louis Even rozpoczął rozprzestrzenianie wiedzy o Kredycie Społecznym we francuskiej części Kanady, w 1935 roku, jednym z zarzutów wysuwanych przez finansistów był zarzut, że Kredyt Społeczny jest socjalizmem lub komunizmem.
Ale w 1939 r. biskupi rzymsko-katoliccy z kanadyjskiej prowincji Quebec wyznaczyli dziewięciu teologów do przestudiowania systemu Kredytu Społecznego pod kątem doktryny społecznej kościoła katolickiego oraz w celu wyrażenia opinii, czy jest on skażony socjalizmem lub komunizmem.
Po wnikliwej analizie, dziewięciu teologów uznało, że nie jest on skażony ani socjalizmem, ani komunizmem i że był wart tych szczegółowych rozważań.
Poniżej fragmenty raportu Komisji, zainteresowanych, którzy chcieliby zapoznać się z całością, odsyłamy do książki
L. Evena „Pod znakiem obfitości”
, gdzie jest on zamieszczony w całości
Ad II: Wydaje się, że fakt, iż pieniądz i kredyt opierałby się na produkcji i zasobach naturalnych narodu nie ma nic wspólnego z socjalizmem.
Baza pieniądza jest sprawą czysto umowną i techniczną.
W tej dyskusji nawet kilku opozycjonistów przyjęło ten punkt jako zasadę.
Ad IV: Zasada dywidendy również zgadza się ze społeczną nauką Kościoła; można ją porównać do posiadanej przez państwo władzy dostarczania pieniądza.
Zdaniem Komisji państwo nie musi być właścicielem środków produkcji, żeby móc wypłacać dywidendę.
Uznana obecnie władza opodatkowywania, jaką państwo posiada ze względu na wspólne dobro, w większym stopniu, jakkolwiek w sensie przeciwnym, dotyczy tej zasady.
To samo odnosi się do dyskonta Kredytu Społecznego: za równo dyskonto, jak dywidenda mają za podstawę rachunek umarzający w systemie spółdzielczym, który został uznany przez Kredyt Społeczny.
Jedyną kontrolą produkcji i konsumpcji, jaka byłaby konieczna dla ustanowienia Kredytu Społecznego, jest kontrola statystyki określającej emisję pieniądza i kredytu.
Otóż statystyka nie powinna być uważana za prawdziwą kontrolę i za ograniczenie indywidualnej wolności; jest ona jedynie metodą zbierania informacji.
Komisja nie może zgodzić się z tym, że kontrola statystyczna wymaga uspołecznienia produkcji albo, że jest ona skażona socjalizmem lub komunizmem.
Wniosek
Komisja odpowiada przecząco na pytanie:
"Czy Kredyt Społeczny jest skażony socjalizmem?" Komisja nie widzi, jakby można w imieniu Kościoła i jego społecznej nauki potępić główne za sady tego systemu, jak je powyżej przedstawiliśmy.
Komisja zwraca jednak uwagę, że Kredyt Społeczny, o którego aspekcie czysto ekonomicznym i politycznym nie wyraża swego sądu, jest tylko
re formą pieniądza i co najważniejsze, jest reformą instytucji po przez związek ludzi, którzy praktykują ten sam fach w grupach zawodowych i jest moralnym odrodzeniem według wyraźnych rekomendacji papieża Piusa XI.
Ten artykuł (którego fragmenty tu zacytowano) był publikowany w piśmie Michael — styczeń-luty 2001.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin