www.innapolska.fora.pl
POLSKA oraz POLACY - NASZ WYMARZONY i ZARAZEM REALNY ROZWÓJ.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.innapolska.fora.pl Strona Główna
->
Media
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
O FORUM.
----------------
ZAPRASZAMY ! :)
LEPSZY SYSTEM FINANSOWY. POZYTYWNE PRZYKŁADY.
----------------
Przyjazny Pieniądz (systemy rozliczeń) bez lichwy.
SPRAWY POLAKÓW. WYMIANA WIEDZY. POMYSŁY, PRZYKŁADY.
----------------
Co z tą "służbą" (biznesem?) zdrowia. Lecz się sam ?
Kiedy (nie "czy") ZUS zbankrutuje? I co dalej ?
Gdzie i jak Polacy mają mieszkać ?
Polskie interesy.
SAMOROZWÓJ. CO MOŻEMY ZROBIĆ DLA SAMYCH SIEBIE.
----------------
Nowe możliwości rozwoju człowieka.
WARTE UWAGI.
----------------
Media
Ciekawe strony - linki
FAKTY O ZNANYCH I NIEZNANYCH.
----------------
Kontrowersyjni
Wybitni nieznani
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
ASBA
Wysłany: Pią 13:21, 26 Lis 2010
Temat postu: MEN: Polskie szkoły zanudzają dzieci
JESZCZE O KONDYCJI OŚWIATY W POLSCE
MEN zbadał
po 10 proc. przedszkoli, podstawówek i gimnazjów.
Cytat:
Kiedyś w szkołach kwitły pracownie fizyczne. Teraz są puste.
Na każdej ławce na biologii stał mikroskop.
Teraz uczniów się tylko tresuje jak małpki bez zrozumienia, bez dotyku, a przecież poza wzrokiem mamy jeszcze inne zmysły, których się nie wykorzystuje w edukacji – mówi Marek Golka, fizyk z Gimnazjum nr 5 w Radomiu.
Dodaje, że przez lata program był tak przeładowany, że nie było czasu na prowadzenie doświadczeń i szkoły spisały na straty całe wyposażenie pracowni. – W mojej szkole, nie mając pieniędzy na pomoce, zbudowaliśmy laboratorium fizyczne z odnalezionych w piwnicy sprzętów – opowiada.
Nauczyciele dodają, że
przyszłych pedagogów na studiach nie uczy się, jak przeprowadzać w szkole doświadczenia.
Więcej:
Artykuł pt: Uczeń bez probówki
Wnioski:
Nauczyciele wciąż przekazują encyklopedyczną wiedzę - czyli wymagają jedynie "wkuwania"
WARTO TEŻ OBEJRZEĆ FILM:
SZKOŁY ZABIJAJĄ KRATYWNOŚĆ cz.1
SZKOŁY ZABIJAJĄ KRATYWNOŚĆ cz.2
LadyB
Wysłany: Czw 20:47, 14 Paź 2010
Temat postu:
Moim hobby też jest komputer
Przesiaduję przed nim godzinami ale w poszukiwaniu informacji i traktuję to jako rozwój intelektualny.
Z dziećmi rzeczywiście mamy problem. Sami rodzice wprowadzają swoje pociechy w ten wirtualny świat kupując im już bardzo wcześnie komputer. Potem rzadko kontrolują czego dziecko tam poszukuje i jak się nim posługuje.
Zamiast wskazać dzieciom wiele innych ciekawych zajęć, np. sport, zajęcia artystyczne itp. to w pokoju pociechy umieszczają komputer, telewizor i uważają, że dali swojemu milusińskiemu tak wiele.
ASBA
Wysłany: Czw 15:15, 14 Paź 2010
Temat postu: Komputery i współczesne technologie też szkodzą mózgowi.
Komputery i współczesne technologie
też szkodzą mózgowi.
SZKODLIWE KOMPUTERY.
Jeden z czołowych brytyjskich psychologów wystąpił
z apelem do szkół by te odcięły młodym osobom dostęp do komputerów
, bo te niszczą im mózgi - donosi news.com.au.
Występując na konferencji pediatrów, dr Aric Sigman zauważył, że
niewykształcone w pełni mózgi cierpią z powodu skracającego się
(w skutek obcowania z technologią)
czasu uwagi, jaką dzieci potrafią skupić na danym zjawisku.
Dzieci dorastają nie umiejąc skupić uwagi np. na książce a jedynie na krótkich streszczeniach.
Nie są w stanie wysłuchać także nauczyciela czy udzielić dłuższej wypowiedzi.
Dziś już w brytyjskich przedszkolach :!:prowadzi się zajęcia z tzw. ICT czyli informacji i technologii komunikacji które rozpoczyna się m.in. kursem obsługi telewizora - wyjaśnia news.com.au.
Żródło:
http://tiny.pl/h9vxg
LUDZIE NIE MAJĄ HOBBY - NISZCZY ICH TECHNOLOGIA ?
Oczywiście są ludzie, którzy mają hobby i lubią swoje zajęcia.
Ale to ginące egzemplarze, które wyginą pod naporem nowych technologii - pisze newslite.tv.
Młodzież za hobby uważa siedzenie przed ekranem telewizora czy komputera, klikanie i czytanie co znajomi jedli na obiad.
Jako hobby:
8 proc. wskazuje oglądanie telewizji,
dwie trzecie granie na komputerze
58 proc. przesiadywanie na Facebooku
Przeprowadzono badanie wśród tysiąca dorosłych i tysiąca dzieci między 11 a 18 rokiem życia, porównując to co one robią dla przyjemności dziś, z tym, co robili ich rówieśnicy 30 i 40 lat temu.
W niepamięć odchodzą polowania z lornetką na ptaki, zbieranie kolejek elektrycznych, znaczków czy innych drobiazgów.
Znikł już praktycznie zwyczaj wymieniania się znaczkami czy monetami z egzotycznych krajów.
Dziś znaczki zbiera 1 na 100 młodych ludzi.
W latach 70-tych jeszcze zbierał je co czwarty.
Co drugi współczesny nastolatek wspomniane hobby tak popularne lata temu dziś uznaje za nudne i dziwne.
Badanie przeprowadzono wśród Brytyjczyków.
Żródło:
http://tiny.pl/h9vxw
ASBA
Wysłany: Pią 9:41, 24 Wrz 2010
Temat postu: Pułapki wspólczesnej edukacji ?
Odpowiem cytatem z netu:
"Dlaczego więc, pomimo tak wielu głosów w tej sprawie, i tak wielu pomysłów na lepszą edukację nadal wygląda ona tak, jak wygląda? "
Z prostej przyczyny:
Tym, którzy ustanowili system edukacji, WCALE NIE ZALEŻY na tym, by ludzie wiedzieli więcej, byli mądrzejsi i potrafili myśleć samodzielnie.
Wręcz przeciwnie: w ich interesie leży, by ludzie byli możliwie jak najgłupsi i od małego byli indoktrynowani, że jedynym sposobem na życie jest kierat na etacie
W KONTEKŚCIE EDUKACJI POLECAM TEŻ ARTYKUŁ:
Czy internet spłyca myślenie?
Umysł przeładowany.
Cytat ze wstępu:
Amerykański badacz internetu twierdzi, że codzienne korzystanie z sieci zmienia sposób, w jaki myślimy i ma wpływ na to, jak funkcjonuje nasz mózg. Na ile jest to groźne – opowiada Nicholas Carr (...)
m.in o tym
:
korzystając z sieci trafiamy do rzeczywistości, która przeładowuje nasz umysł nadmiarem informacji i rozprasza naszą koncentrację.
W ten sposób promuje powierzchowną lekturę, błyskawiczne przerzucanie informacji, a przede wszystkim – zniechęca do głębokiego namysłu.
PYTANIE O CEL I SENS ŻYCIA.
Autor wyciąga z tego jednak moim zdaniem błędne wnioski, mówiąc:
"To zapewne prawda, że nie potrzebujemy ani głębokiej koncentracji ani głębokiej kontemplacji, aby być efektywnymi i produktywnymi."
Efektywny i produktywny to może być człowiek bio-robot.. ale dla CZŁOWIEKA to zbyt mało.
Czy taki jest Cel i Sens Ludzkiego życia - efektywnośc i produktywność ??
CZY JEST NA TO RADA ?
Zobaczcie ten
FILM
i sami oceńcie
LadyB
Wysłany: Czw 20:52, 23 Wrz 2010
Temat postu:
"Naprawę trzeba by zacząć od prawdziwego skansenu, jakim jest obecny system kształcenia nauczycieli.
Czas oprzeć pedagogikę i metodykę na badaniach nad mózgiem.
Mózg ucznia to wszak miejsce pracy nauczyciela i dziś wiemy już całkiem sporo o tym, co wspiera, a co hamuje jego rozwój."
Zgadzam się z tym.
" Osoby odpowiedzialne za edukację nie potrafią dokonać selekcji materiału. Ilość dostępnej wiedzy podwaja się co siedem lat i proces wciąż przyspiesza"
Biedne te nasze dzieci!
Będąc uczennicą pamiętam jak dużo musiałam uczyć się bez dokładnego rozumienia materiału. Strasznie mnie to denerwowało ale byłam ambitna i robiłam to tylko dla dobrych ocen na świadectwie
Pomimo tego do dzisiaj mam w głowie " wykute teksty ". Zatem, czy jednak trochę " zaśmiecać " nasz umysł dodatkową wiedzą ( a organizm to naturalnie posegreguje) czy uczyć się tylko wybranych tematów ( przyjemnych, które nas interesują i rozwijają ) i stopniowo ograniczać ilość przyswajanego materiału, aż do całkowitego rozleniwienia naszego mózgu
ASBA
Wysłany: Czw 15:58, 23 Wrz 2010
Temat postu: Artykuł pt: "Szkoła szkodzi na mózg"
Artykuł
pt: "Szkoła szkodzi na mózg"
Cytaty:
"Powszechny w cywilizowanym świecie system edukacyjny został tak zorganizowany, że nauka nie jest ani przyjemna, ani efektywna. Jeśli w najbliższych latach nie zmienimy systemu edukacji, to za kilkanaście lat my Europejczycy będziemy szyć T-shirty dla Chin – twierdzi niemiecki badacz mózgu Manfred Spitzer."
"
Naprawę trzeba by zacząć od prawdziwego skansenu, jakim jest obecny system kształcenia nauczycieli
.
Czas oprzeć pedagogikę i metodykę na badaniach nad mózgiem.
Mózg ucznia to wszak miejsce pracy nauczyciela i dziś wiemy już całkiem sporo o tym, co wspiera, a co hamuje jego rozwój."
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin